Policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące nietypowego oszustwa metodą „na pracownika banku”. Oszust, który dzwonił do pokrzywdzonej podał się za konsultanta bankowego i poinformował o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary.
- Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił aby pokrzywdzona zainstalowała aplikację, która umożliwiła mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie
- mówi asp.Marta Szałkowska z Komendy Powiatowej Policji w Lęborku.
- W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym konta bankowego, z którego dokonał przelewu i kradzieży pieniędzy. Pod koniec rozmowy sprawca wskazał aby usunąć z telefonu wskazane przez niego aplikacje. Kobieta straciła prawie 10 tys. zł.
.
Czytaj również:Próbował oszukać metodą "na policjanta"
Policja apeluje o ostrożność: Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania żadnych aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Oszustwo jest przestępstwem, za które grozi kara nawet 8 lat pozbawienia wolności.
Najlepsze atrakcje Krakowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?