Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lębork. E-bok w MPWiK-u

Edyta Litwiniuk
Lębork. E-book w MPWiK-u
Lębork. E-book w MPWiK-u
Lębork. E-bok w MPWiK-u. Lęborskie Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji jako pierwsza tego typu spółka na Pomorzu wprowadza e-book czyli elektroniczny system obsługi klienta. Choć dotyczy to na razie tylko klientów którzy mają podpisaną indywidualną umowę na przyłącze z MPWiK

Lębork. E-bok w MPWiK-u

- Ebok to same zalety - zachwala dyrektor MPWiK Piotr Boniaszczuk. - Nad wdrożeniem tego systemu pracowaliśmy dwa lata - mówi.
Ebok będzie, przynajmniej na razie, adresowany do klientów indywidualnych. Urzędnicy chcą sprawdzić jak będzie funcjonował. Przypuszczają też, że największe zainteresowanie będzie właśnie ze strony indywidualnych gospodarstw.
- Ebok daje możliwości, których w których w tej chwili klient nie ma -mówi Piotr Boniaszczuk. - Pierwsza to, to że będzie miał bez dzwonienia i dopytywania w księgowości wgląd w sój stan konta. Będzie widział historię wystawionych faktur, stan konta. W związku z tym, że będzie miał historię swoich opłat i zużycia będzie mógł przeanalizować jak gospodarował wodą i ściekami. Może znajdzie sposób na zaoszczędzenie?
Ważną sprawą będzie też uproszczenie korespondencji z działem klienta. Będzie to mógł wysłać bezpośrednio poprzez e-book. Odbierające to pracownice MPWiK od razu będą wiedziały od którego klienta pochodzi pytanie i będą mogły od razu odpowiedzieć.
- Najważniejsza jednak sprawa to to, że w tej chwili cykl rozliczeniowy między klientem a MPWiK z przyczyn technicznych jest dwumiesięczny - mówi dyrektor Boniaszczuk - E-bok daje możliwość skrócenia tego okresu do miesiąca. Czyli po samodzielnie podanym odczycie możemy rozliczać się za zużytą wodę co miesiąc.
Co jakiś czas inkasencie będą robili kontrole czy odczyty są podawane prawidłowo, ale generalnie będziemy mogli to robić sami w dowolnej chwili.

Lębork. E-bok w MPWiK-u

Dyrektor MPWiK zapowiada, ze wiele osób jego zdaniem skorzysta z możliwości płacenia co miesiąc.
Żeby jednak użytkownicy nie robili tego częściej niż miesiac, MPWiK przygotował specjalne zabezpieczenie. - Okienko do podania stanu wodomierza będzie czynne od 25 danego miesiąca do ostatniego dnia miesiaca. Chodzi o to, żeby te odczyty spłynęły w jednym czasie i żeby na ich podstawie można było wystawić fakturę - mówi Boniaszczuk. Dodaje, że jeśli nie zdążymy z podaniem stanu wodomierza w wyznaczonym termiie automatycznie przechodzimy na wersją rozliczania co dwa miesiące.

Lębork. E-bok w MPWiK-u

Dyrektor zaznacza, że w internecie po wprowadzeniu odpowiednich danych zobaczymy obraz faktury, właściwa przyjdzie do nas pocztą. Podkreśla jednak, że nie będzie się różniła od tej wygenerowanej elektronicznie.
- Rezygnacja z faktur papierowych to na razie kwestia przyszłości - mówi dyrektor.
E-bok znajdziemy na stronie MPWiK pod adresem: www.wodociągi.lebork.pl. Po prawej stronie jest odpowiednia zakładka. Po jej kliknięciu trafimy na formularz rejestracyjny. Musimy wyrazić zgode i akceptować regulamin. Formularz trafi do działu obśługi klienta, a stamtąd po pomyslnej weryfikacji na nasza pocztę z hasłem i loginem. E-bok już działa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto