MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Kwartalny Zysk to oszustwo - skarżą się Czytelnicy na produkt Getin Banku

edyta litwiniuk
Zainwestowałam oszczędności życia, a wprowadzono mnie w błąd - twierdzi pani Jadwiga. Kwartalny Zysk to jedno wielkie oszustwo - twierdzi Czytelniczka, która straciła kilka tysięcy złotych na tym produkcie.

- Zostałam oszukana - mówi pani Jadwiga, która zgłosiła się do naszej redakcji. Kobieta twierdzi, że około rok temu zgłosiła się do lęborskiego oddziału Getin Banku, gdzie zamiast lokaty zaproponowano jej produkt o nazwie Kwartalny Profit, czyli tzw. ubezpieczenie na życie z funduszem kapitałowym. - Uważam, że zostałam wprowadzona przez pracowników lęborskiego oddziału banku w błąd - twierdzi lęborczanka.

Spotkanie w sprawie gazu łupkowego

Zdaniem pani Jadwigi podstawowy problem, to to, że nie została poinformowana o tym, że jest to produkt dziesięcioletni.
- Zauważyłam to dopiero przy podpisywaniu umowy. Ale wtedy pracownica upewniła mnie, że pieniądze mogę wypłacić już po pół roku bez żadnych opłat. "A po dziewięciu miesiącach to już na pewno" - twierdzi kobieta. - Dopiero później dowiedziałam się, że wcześniejsza wypłata jest związana z tzw. opłatą likwidacyjną, czyli karą w wysokości 30 proc. wpłaconej kwoty. Dlaczego nikt mnie nie uprzedził?
Kobieta jest bardzo rozżalona tym, że dopiero po podpisaniu dokumentów okazało się, że pieniądze nie mogą być wypłacane przez 10 lat.

Ryzyko wpłacającego

To jednak jak się okazuje nie jedyny problem pani Jadwigi związany z tym produktem.
- Na dwa konta wpłaciłam w sumie kilkanaście tysięcy złotych - opowiada kobieta. - Co kwartał, czyli raz na trzy miesiące powinnam od tej kwoty otrzymać odsetki. Przynajmniej tak było w umowie. Tylko, że wypłatę trochę ponad sto złotych dostałam raz - w ubiegłe wakacje, a poza tym - nic.

Kobieta opowiada, że kiedy zapytała w banku dlaczego nie wypłacane są odsetki, które w umowie były reklamowane, usłyszała, że wypłaty nie ma, bo "fundusz jej nie wypracował".
- To jakiś żart - komentuje.- Przecież gdybym zdecydowała się na lokatę to nie miałabym problemów z wypłatą.
Dodatkowo okazało się, że opłata za zarządzanie kontem jest bardzo wysoka.

Ścieki w rzece Łebie

- To jakieś horrendalne koszty - żali się pani Jadwiga. - Miałam wpłacone po kilka tysięcy na dwa rachunki i z tych pieniędzy części już nie ma, bo pieniądze zjadły opłaty... Boję się, że po tych dziesięciu latach może się okazać, że nie tylko nie mam już pieniędzy na koncie, ale jeszcze muszę dopłacić - żali się kobieta. Pani Jadwiga próbowała interweniować w banku. Poprosiła o dokument, na którym będzie miała wyszczególnione na co poszły z jej konta pieniądze i w jakiej wysokości. Po miesiącu oczekiwania dostała pismo, w którym... nie ma żadnej cyfry.

Pozew zbiorowy

Kiedy nasza Czytelniczka zaczęła drążyć w internecie temat Kwartalnego Profitu okazało się, że nie tylko ona ma poważne zastrzeżenia do tego produktu. Na stronie wrobieni.org jest poświęconych mu kilka wątków. "Zainwestowałam dla mnie bardzo duże pieniądze... 10.000 zł. Proszę poradźcie co robić". "Zainwestowałam swoje pieniądze w Kwartalne Zyski. Na dzień dzisiejszy pieniądze są zablokowane na 10 lat i żadnego zysku" - to tylko niektóre z opinii.
- Szukamy osób z Lęborka, które również zainwestowały w ten produkt i są z niego niezadowolone-mówi pani Jadwiga.- Chcemy wspólnie złożyć pozew zbiorowy przeciw tej firmie, bo żadne próby wydostania pieniędzy się nie powiodły. A przecież są ludzie, którzy nawet nie wiedzą w co zostali wrobieni-mówi.

Zgłoszenia osób poszkodowanych na: [email protected]


Zdaniem Getin Banku

- Zależy nam na wyeliminowaniu wątpliwości klientów co do produktów, które nabyli - wyjaśnia Artur Newecki z Getin Banku. - W tym celu wdrożyliśmy nową procedurę, umożliwiającą rozpatrywanie reklamacji związanych z produktami inwestycyjnymi w sposób przyspieszony.
W ostatnich miesiącach wdrożyliśmy rozwiązania, których celem jest zapewnienie, że klient decydujący się na wieloletni produkt inwestycyjny, czyni to świadomie i rozumie charakter tej inwestycji. Każdy klient wybierający produkt strukturyzowany musi złożyć własnoręczne oświadczenie, w którym potwierdza, że decyduje się na wieloletni produkt inwestycyjny, który nie jest lokatą bankową, a wycofanie środków z części inwestycyjnej przed końcem okresu umownego wiąże się z poniesieniem kosztów.
Osoby niezadowolone z posiadanego produktu mogą złożyć pisemną reklamację. Każda skarga traktowana jest przez bank indywidualnie. Naszym celem jest analiza każdego przypadku i wypracowanie wspólnie z klientem rozwiązań, umożliwiających polubowne załatwienie sprawy.
Fakt niższej wartości inwestycji wynika z pobranych przez 6 miesięcy opłat za zarządzanie/transakcyjnych, których wysokość określona jest w Tabelą Opłat i Limitów (TOiL). Należy tu podkreślić, że pomimo pobrania opłat za zarządzanie środki Klienta objęte są 100 proc. ochroną kapitału na koniec okresu ubezpieczenia, czyli w tym przypadku 10 lat. Każdy klient przystępując do ubezpieczenia podpisuje deklarację, w której znajdują się oświadczenia dotyczące potwierdzenia faktu odbioru Warunków Ubezpieczenia oraz Tabeli Opłat i Limitów.

Naprawią Kossaka

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zakaz handlu w niedzielę. Klienci będą zdezorientowani?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto