Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przynieś makulaturę, dostaniesz drzewko

red.
Po raz kolejny "Dziennik Bałtycki" startuje z akcją "Drzewko za makulaturę". Po raz pierwszy naszym partnerem będzie Farm Frites Poland! Zachęcamy do śledzenia naszego serwisu specjalnego, na którym będziemy na bieżąco informowali o akcji

Jak co roku, tak i tym razem "Dziennik Bałtycki" przy współpracy z partnerami organizuje akcję "Drzewko za makulaturę". Każdy kto przyniesie 5 kg makulatury i kupon z "Echa Ziemi Lęborskiej" otrzyma drzewko. Gdzie będzie można nas znaleźć?

09.05 Łeba - Skwer Rybaka w Łebie godz. 11 - 16
10.05 Wicko - plac przed GOKiS w Wicku godz. 11 - 15
Czytaj również:Nasza akcja w Wicku
11.05 Lębork - parking przy Starostwie Powiatowym w Lęborku godz. 10 - 14

Partnerzy akcji: Farm Frites Poland S.A. w Lęborku, Starostwo Powiatowe, Gmina Miejska Łeba, Gmina Wicko, Zakład Zagospodarowania Odpadów "Czysta Błękitna Kraina" Sp. z o.o. w Czarnówku oraz Nadleśnictwo Lębork.
W tym roku, za makulaturę oddaną w Lęborku, będziemy mogli otrzymać również sadzonki bratków i skalniaków, które ufundował Zakład Zagospodarowania Odpadów w Czarnówku. Poza tym w Wicku, poza makulaturą, będziemy mogli pozbyć się elektrośmieci, na które zostanie postawiony specjalny kontener.

W ubiegłym roku zebraliśmy w Lęborku ponad 5 ton makulatury i rozdaliśmy ponad 3 tysiące sadzonek drzew.
W tym roku po raz pierwszy partnerem naszej akcji został Farm Frites, który od dawna angażuje się w działania proekologiczne. Kim jest nasz nowy partner?
Farm Frites Poland SA (FFP) powstała w Lęborku prawie 20 lat temu. Początkowo firma zatrudniała 80 pracowników, a roczny przerób ziemniaka na frytki kształtował się na poziomie 40.000 ton. Obecnie w FFP pracuje 200 osób, a ilość ziemniaków wykorzystywanych do produkcji już nie tylko frytek, ale również placków i płatków, w ciągu roku wynosi około 200.000 ton.
Obok Aviko i Farm Frites, naszym klientem jest firma McDonald’s, dla której FFP dostarcza frytki do około 870 restauracji w 12 europejskich krajach.  
Nadrzędnym celem Farm Frites Poland SA jest produkcja żywności bezpiecznej w myśl uznanych międzynarodowych standardów i w zgodzie z obowiązującymi wymaganiami przepisów prawa.
Zdajemy sobie również sprawę z tego, że nasze działania, jak każdego zakładu produkcyjnego, nie pozostają bez wpływu na środowisko naturalne i ten wpływ staramy się ograniczać. - informuje szefostwo firmy Farm Frites Poland. - Troska o środowisko stała się jednym z elementów misji naszej firmy i z tego względu podejmujemy liczne działania mające na celu produkcję wyrobów w sposób przyjazny dla środowiska oraz promujemy przedsięwzięcia proekologiczne.
Należą do niej Inwestycje fabryczne, System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001,
Lokalne akcje ekologiczne, propagowanie zagadnień i postaw pro-środowiskowych wśród pracowników.
W 2011 roku firma Farm Frites mocno zaangażowała się w akcję zorganizowana przez Organizację Narodów Zjednoczonych, która ogłosiła ten rok Międzynarodowym Rokiem Lasu i zachęcała do podjęcia inicjatyw zmierzających do ochrony lasów na świecie.
Z tej okazji Farm Frites we współpracy z Nadleśnictwem Lębork zorganizowało w kwietniu 2011 roku pierwszą akcję sadzenia drzewek dla swoich pracowników, ich rodzin oraz znajomych.
Akcja została ciepło przyjęta. To zachęciło firmę FFP do jej kontynuacji. Następna odsłona już wkrótce. - Nasz cel to zasadzić 20 000 małych drzewek w pobliskich lasach do roku 2020 - zdradza szefostwo FFP. - Kolejny raz spotykamy się w podlęborskim lesie w sobotę 27 kwietnia 2013. W tym roku zaprosiliśmy do wzięcia udziału w naszej akcji lęborskich harcerzy.
Od dwóch lat wydawana jest zakładowa Zielona Gazetka – „Po zielonej stronie mocy”. Na łamach gazetki pracownicy informowani są o działaniach środowiskowych FFP oraz o lokalnych wydarzeniach ekologicznych. Poza tym Farm Frites Poland jest jednym z założycieli i udziałowców Organizacji Odzysku o nazwie Rekopol. Jest to organizacja typu Non Profit, które zajmuje się organizacją i propagowaniem recyklingu odpadów opakowaniowych na terenie Polski.
Rekopol koordynuje i sponsoruje realizację akcji nazwanej „Dzień bez Śmiecenia”. Projekt jest realizowany od 7 lat. Zdecydowano, że w Polsce „Dniem bez Śmiecenia” będzie dzień 11 maja, czyli dzień w którym rozpoczął funkcjonowanie Polski System Gospodarki Odpadami Opakowaniowymi.
FFP popularyzuje tę akcję wśród pracowników oraz firm współpracujących. Ponadto organizuje konkurs plastyczny na temat ekologii w lokalnym przedszkolu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto