Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lębork. Kontrowersje wokół konkursu na staż urzędniczy w sądzie. Było wielu chętnych

Marcin Kapela
Marcin Kapela
Przed przeprowadzeniem trzeciego etapu dyrektor Edyta Naczk unieważniła konkurs na staż urzędniczy w Sądzie Rejonowym w Lęborku. Doszło do naruszenia poufności danych osobowych jednego z kandydatów. Do decydującej batalii zostało dopuszczonych ośmioro kandydatów. Już został ogłoszony nowy konkurs.

Trzeci etap to miała być rozmowa kwalifikacyjna z ośmiorgiem kandydatów, zaplanowana na 7 grudnia. Nie doszło już jednak do rozmów, bo 30 listopada Edyta Naczk, dyrektor Sądu Rejonowego w Lęborku, unieważniła ogłoszony dwa miesiące wcześniej (30.09) konkurs z powodu informacji uzyskanej od organizacji związkowej o możliwości naruszenia poufności danych osobowych jednego z kandydatów.

- Podczas procedury konkursowej doszło do naruszenia poufności danych osobowych osoby fizycznej biorącej udział w postępowaniu konkursowym. Powyższy fakt zgłoszono Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych Sądu Rejonowego w Lęborku

- informuje asystent sędziego Ewelina Minginowicz - Suchocka z Sądu Okręgowego w Słupsku.

Czy zatem zostały wyciągnięte konsekwencje, a jeśli tak, to jakie wobec osoby, która się tego dopuściła?

- Osoba, która dopuściła się naruszenia poufności danych osobowych jest zatrudniona w Sądzie Rejonowym w Lęborku, lecz przebywa na zwolnieniu lekarskim i z uwagi na powyższe do chwili obecnej nie wyciągnięto wobec niej konsekwencji służbowych

- odpowiada asystent sędziego Ewelina Minginowicz - Suchocka z Sądu Okręgowego w Słupsku.

Trzy spośród osób, które przeszły do trzeciego etapu, to pracownicy sądu, zatrudnieni na zastępstwo, w tym dwie na stanowiskach urzędniczych, a jedna w grupie innych pracowników obsługi.

- Do każdego konkursu mają prawo przystępować wszystkie osoby, które się zgłoszą, w tym również osoby zatrudnione w tut. Sądzie na zastępstwo za innego pracownika pozostającego na długotrwałej nieobecności. W przypadku prawie każdego konkursu przystępują do niego takie osoby

- mówi Katarzyna Wesołowska, Prezes Sądu Rejonowego w Lęborku.

Czy osoba, która przystąpiła do konkursu, a pracuje obecnie na zastępstwie miała dostęp do dokumentów innych kandydatów?

- Żadna z osób, które przystąpiły do konkursu, a zatrudnione są obecnie na zastępstwie nie miała dostępu do dokumentów innych kandydatów

- zapewnia asystent sędziego Ewelina Minginowicz - Suchocka z Sądu Okręgowego w Słupsku.

To jednak nie wszystko.

- Z uwagi na zainteresowanie innego doświadczonego pracownika z I Wydziału Cywilnego ww. stanowiskiem postanowiono przesunąć go do Oddziału Administracyjnego, zaś ogłosić konkurs na staż urzędniczy w I Wydziale Cywilnym. Nadmieniam, iż pracownik ten spełnia wszystkie wymagania do zajęcia stanowiska w Oddziale Administracyjnym

- zapewnia asystent sędziego Ewelina Minginowicz - Suchocka z Sądu Okręgowego w Słupsku.

Jest jeszcze jeden wątek, który postanowiliśmy wyjaśnić. Wszelkie informacje o konkursie, w szczególności informacje o terminach poszczególnych etapów konkursu i jego wynikach miały być zamieszczane na tablicy ogłoszeń w siedzibie Sądu oraz na stronie internetowej pod adresem www.lebork.sr.gov.pl.

- Informacja do zamieszczenia na tablicy ogłoszeń została przekazana do budynku Sądu przy ul. Przyzamcze 2, gdzie znajduje się tablica ogłoszeń i na niej zamieszczona. Znajduje się ona w miejscu ogólnodostępnym i mogła zostać przysłonięta innym ogłoszeniem, bądź zdjęta przez pracownika, interesanta lub inną osobę. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, w zainteresowaniu różnych osób mogło być również to ogłoszenie. Trudno w tej chwili ustalić, z jakich powodów ogłoszenie to zostało zdjęte, bądź stało się niewidoczne

- mówi asystent sędziego Ewelina Minginowicz - Suchocka z Sądu Okręgowego w Słupsku.

Do I etapu konkursu na staż urzędniczy dokumenty złożyły 34 osoby. Do II etapu zakwalifikowano 28 osób, przystąpiło 15 osób. Do III etapu zakwalifkowano 8 osób.

- Były osoby, które nie przystąpiły do II etapu konkursu nie podając przyczyn. Były też osoby, które złożyły prośbę o przywrócenie terminu w II etapie, po jego zakończeniu

- mówi prezes Katarzyna Wesołowska.

Prośby o przywrócenie terminu w II etapie nie zostały rozpatrzone pozytywnie.

Wśród wymagań niezbędnych konkursy było m.in. wykształcenie średnie oraz zdany egzamin maturalny, bardzo dobra znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność pracy w programie Word, Excel czy pełna zdolność do czynności prawnych i nieposzlakowana opinia. Konkurs składa się z trzech etapów:
etap I – selekcja wstępna zgłoszeń kandydatów, pod kątem spełniania wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
etap II – praktyczny sprawdzian umiejętności (test),
etap III – rozmowa kwalifikacyjna.

W nowym konkursie wymagane dokumenty kandydaci mieli złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 grudnia 2020 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto