AKCJA ZIMOWA RUSZYŁA W POŁOWIE STYCZNIA
Piątek, 15 stycznia br. był pierwszym dniem akcji zimowej z użyciem sprzętu w Lęborku. W 2020 r. ratusz nie poniósł żadnych kosztów związanych z prowadzeniem akcji zimowej, bo nie wykonano ani jednej godziny pracy zakontraktowanego w podpisanych umowach sprzętu. Zgodnie z umową na dostawę kruszyw zakupiono za kwotę ok. 45 tys. zł po 50 ton soli drogowej, mieszanki soli z piaskiem oraz samego piasku.
- Powyższe materiały zdeponowane zostały w magazynie J. Rudnickiego do wykorzystania w tegorocznej zimie.
- informuje zastępca burmistrza Jerzy Pernal.
KTO I ZA ILE W LĘBORKU ZAJMUJE SIĘ ODŚNIEŻANIEM
Na terenie Lęborka działania związane z utrzymaniem dróg publicznych zimą prowadzą dwa podmioty. Solarek drogowych z pługami używa firma „TRANS-RUD” z Nowej Wsi Lęborskiej. Koszt użycia samochodu ciężarowego z pługiem drogowym i solarką to 400 zł netto w pełnym zestawie i 300 zł netto za samo płużenie.
Sprzęt w postaci czterech jednostek do odśnieżania i posypywania chodników wykorzystuje Przedsiębiorstwo MAXBRUK Jacka Marcisza z Pogorszewa. To multicar, ciągnik z pługiem chodnikowym i solarką do mieszanek solno-piaskowych. Tutaj koszt wynosi 200zł netto za jednego multicara.
Na dostawcę kruszyw z załadunkiem wybrano firma „TRANS-RUD” z Nowej Wsi Lęborskiej. Sól drogowa to koszt 450 zł netto za tonę, a koszt mieszanki solno-piaskowej 1:2 to 170 zł netto.
- Na podstawie podpisanej umowy z firmą Navisoft cały sprzęt wyposażony został w urządzenia monitorujące typu GPS śledzące ruch pojazdów w czasie rzeczywistym (on-line) z wykorzystaniem aplikacji „NaviCar 2” wraz z zapisem danych o parametrach ruchu (trasy przejazdów, postoje, prędkości itp.) oraz archiwizacją powyższych danych
- informuje Jerzy Pernal, zastępca burmistrza Lęborka.
ILE KOSZTOWAŁA NAS ZIMA W STYCZNIU I W LUTYM
Pierwszy dzień akcji zimowej z pracą sprzętu rozpoczął się 15 stycznia b.r. Za pracę solarek w pełnym zestawie i za płużenie miasto zapłaciło 41 580,00 zł brutto. Za 216 godzin pracy multicarów 46 656,00 zł brutto. Zużyto dostawę kruszyw z zapasu z poprzedniego roku oraz 75 ton soli drogowej i 64 tony mieszanki solno - piaskowej na kwotę 54 894,90zł brutto.
W lutym za pracę solarek (143 godz.) w pełnym zestawie wydano 61 776,00 zł brutto, praca multikarów (346 godz.) to koszt 74 736,00 zł brutto. 115 ton soli drogowej i 132 tony mieszanki solno - piaskowej kosztowały 91 253,70zł brutto.
Zimowym utrzymaniem objęte są wszystkie drogi gminne, powiatowe i wewnętrzne na terenie Lęborka o łącznej długości ok. 90 kilometrów.
- Całkowite koszty związane z odśnieżaniem wyniosły ok. 500 tys. zł, co jest porównywalne z kosztami trzech poprzednich sezonów zimowych
- podsumowuje Jerzy Pernal, zastępca burmistrza Lęborka.
Dlaczego pszczoły są ważne?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?