Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łeba. Rogatek uczył dzieci, jak bezpiecznie zachowywać się na terenach kolejowych

Marcin Kapela
Marcin Kapela
W ostatnią sobotę sierpnia (27.08) na terenie Portu Jachtowego w Łebie Urząd Transportu Kolejowego zorganizował piknik w ramach kampanii "Kolejowe ABC". Symbolem kampanii jest nosorożec Rogatek. Na uczestników czekały wyjątkowe atrakcje, w tym pokaz fire show, zabawa na dmuchańcach, skoki na eurobungee, warsztaty kreatywne, spotkanie z Moniką Pyrek czy koncert Haliny Mlynkowej.

W sobotnie popołudnie 27 sierpnia teren Portu Jachtowego w Łebie zamienił się w grę terenową, czyli osiedle "SuperBezpiecznych". Uczestnicy razem z Rogatkiem odwiedzali Stacje Mocy: Wiedzy, Działania, Dedukcji, Pomagania, Kreatywności i Zabawy. Dzięki specjalnym zadaniom poznawały zasady bezpieczeństwa obowiązujące na przejazdach kolejowo - drogowych, dworcach i w pociągach.

Na scenie wystąpili DJ Miki i Halina Mlynkova. Gościem specjalnym była Monika Pyrek, polska lekkoatletka specjalizująca się w skoku o tyczce, wielokrotna medalistka mistrzostw świata, której udało się poprawić rekord Polski aż 68 razy oraz aktor Mateusz Pawłowski, znany m.in. z roli Kacpra Boskiego w serialu „Rodzinka.pl”.

Kampania Kolejowe ABC II to zainicjowana przez Urząd Transportu Kolejowegodruga edycja programu edukacyjnego z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych.

Celem inicjatywy jest uwrażliwienie dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, nauczycieli i wychowawców na zasady bezpieczeństwa obowiązujące na przejazdach kolejowych, dworcach, peronach i w pociągach oraz promowanie wzorców odpowiedzialnego zachowania się w pobliżu torów. Kampania Kolejowe ABC II to źródło wiedzy na temat sposobów właściwego reagowania w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia.

Grupami docelowymi projektu są dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym z klas I-VI szkół podstawowych oraz osoby dorosłe – rodzice i opiekunowie, nauczyciele i wychowawcy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Działania w ramach projektu są realizowane dwutorowo poprzez:

• przygotowanie i przeprowadzenie ogólnopolskiej informacyjno-edukacyjnej kampanii medialnej,

• przygotowanie i przeprowadzenie zajęć edukacyjnych bezpośrednio w placówkach edukacyjnych na terenie całej Polski (zakłada się przeszkolenie 10 tysięcy dzieci w przedszkolach i szkołach podstawowych).

Zakładane rezultaty projektu Kampania Kolejowe ABC II obejmują m.in:

• podniesienie świadomości i wiedzy w zakresie merytorycznym projektu – zarówno wśród dzieci, które wezmą bezpośredni udział w zajęciach edukacyjnych, jak i wśród odbiorców przekazu medialnego,

• realizację spójnego, kompletnego i uniwersalnego programu edukacyjnego, który będzie mógł być wykorzystywany przez placówkę edukacyjną także po zakończeniu projektu,

• zwiększenie stopnia zainteresowania tematyką bezpiecznego korzystania z transportu kolejowego oraz poruszania się na obszarze kolejowym/ w pobliżu terenów kolejowych,

• podniesienie stopnia wiedzy, umiejętności właściwych reakcji i prawidłowego zachowania w przypadku wystąpienia zagrożenia dla bezpieczeństwa pasażerów/uczestników ruchu kolejowo-drogowego,

• promowanie przez uczestników projektu szeroko rozumianej kultury bezpieczeństwa wśród rówieśników, członków rodziny, lokalnych społeczności – a w ujęciu globalnym na skalę całej Polski.

Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

od 7 lat
Wideo

Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto