Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Konsultacje w sprawie obwodnic Wicka i Lęborka na drodze 214

Edyta Litwiniuk
Konsultacje w sprawie obwodnic Wicka i Lęborka na drodze 214
Konsultacje w sprawie obwodnic Wicka i Lęborka na drodze 214 el
Konsultacje w sprawie obwodnic Wicka i Lęborka na drodze 214. Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje dwie duże inwestycje na terenie powiatu lęborskiego. Jedną jest obwodnica wschodnia Lęborka, a drugą przebudowa drogi nr 214 wraz z obwodnicą Wicka

Konsultacje w sprawie obwodnic Wicka i Lęborka na drodze 214

Rozpoczęły się konsultacje w sprawie koncepcji obwodnic Lęborka, Wicka i Białogardy na trasie drogi wojewódzkiej 214. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
W miniony wtorek w Wicku odbyły się pierwsze konsultacje w sprawie koncepcji dwóch dużych obwodnic planowanych na trasie drogi 214 w powiecie lęborskim. Na spotkaniu obecny był przedstawiciel Zarządu Dróg Wojewódzkich i przedstawiciel firmy, która opracowała dokumentację dla tego odcinka- Lafrentz Polska z Poznania.
- Budowa tej drogi to konieczność -mówi Grzegorz Długosz z ZDW. -Droga wojewódzka 214 zajmuje poważne miejsce w układzie dróg województwa pomorskiego. W tej chwili województwo pomorskie sukcesywnie, odcinek po odcinku, podnosi standard tej drogi. Odcinek z Łeby do Lęborka to odcinek, na który położony jest szczególny nacisk. Część z Lęborka do Białogardy już wyremontowano, następnym etapem jest odcinek z Wicka do Łeby i obwodnica Wicka.
Przebudowa 214 omawiana w Wicku obejmuje odcinek od ronda w Łebie do Białogardy. Zdaniem ZDW nie da się przebudować drogi na starym korytarzu w ten sposób żeby spełniania odpowiednie normy.
- Prace dokumentacyjne otrzymały dofinansowanie unijne - mówił Długosz. - Należy się spodziewać, że za tymi środkami na projekt pójdą środki na budowę.

Konsultacje w sprawie obwodnic Wicka i Lęborka na drodze 214

Projektowana droga o długości ok. 14 km ma mieć dwa pasy o szerokości 3,5 metra, do tego tzw. opaskę bitumiczną o szerokości 0,5 m, pobocza gruntowe o szerokości 1,25 m. Do tego rowy, odwodnienie i ścieżka rowerowa na całej długości, co ciekawe w odróżnieniu od tej z Nowej Wsi do Białogardy o nawierzchni bitumicznej, która zdaniem projektantów lepiej się sprawdza w ruchu rowerowym. - W sumie proponowanych wariantów jest 5: pierwszy niebieski, drugi zielony, II a żółty - te biegną one po stronie wschodniej Wicka. Do tego wariant fioletowy III i IIIa oba po stronie zachodniej Wicka - mówił Marcin Filipiak z Lafrentz Polska, które projektowało przebieg drogi.

Więcej w Echu

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto