Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszust wyłudził dane bankowe od przedsiębiorcy a potem go okradł

Robert Gębuś
Robert Gębuś
Oszust wyłudził od lęborskiego przedsiębiorcy dane do logowania w banku i pobrał z jego konta kilkanaście tysięcy złotych. Zadzwonił, podał się za funkcjonariusza Komendy Głównej Policji, z informacją, ze prowadzi tajne dochodzenie dotyczące wycieku danych z banku i potrzebuje jego danych do logowania do bankowości elektronicznej. Przedsiębiorca podał dane i stracił pieniądze.

Lęborscy policjanci pracują nad sprawą zgłoszonej wczoraj kolejnej próby oszustwa metodą ”na policjanta”. Do 54-letniego przedsiębiorcy na telefon stacjonarny zadzwonił mężczyzna podając się za funkcjonariusza Komendy Głównej Policji.

- Oszust twierdził, że prowadzi ściśle tajne dochodzenie w sprawie wycieku danych z banku i musi uzyskać od swojego rozmówcy dostęp do jego konta. 54-latek na początku mu nie uwierzył i odmówił podania swoich danych do logowania

- informuje asp. Marta Szałkowska z KPP w Lęborku.

- Wtedy usłyszał by potwierdził tę informację dzwoniąc pod nr 997. Mężczyzna nie odkładając słuchawki, wybrał ten numer, nie mając świadomości, że ponownie łączy się z oszustem. W efekcie przekazał przestępcy login i hasło do swojego konta, co skutkowało natychmiastowym przelewem kilkunastu tysięcy złotych z jego rachunku.

Policjanci przestrzegają, aby w trakcie tego rodzaju rozmów telefonicznych nie przekazywać żadnych danych o zgromadzonych lokatach bankowych, loginów, haseł, smsów z kodem autoryzacyjnym czy danych osobowych, które przestępcy próbują wyłudzić w celu rzekomej weryfikacji tożsamości.

Pamiętajmy, że funkcjonariusze Policji NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie. Policjanci NIGDY nie informują osób postronnych o podejmowanych działaniach, a szczególnie o tajnych akcjach. NIGDY też nie proszą o przelew czy wypłatę pieniędzy. W przypadku odebrania telefonu, gdzie rozmówca przedstawia się jako funkcjonariusz CBŚ, KGP czy innej jednostki Policji i pojawi się temat związany z przekazaniem pieniędzy czy danych do konta bankowego, natychmiast należy zadzwonić pod numer 112 lub 997. WAŻNE! Zanim wybierze się numer alarmowy należy upewnić się, że rozłączyło się poprzednią rozmowę.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto