Zakończenie budowy węzła przesiadkowego się opóźni. Wykonawca trafił na kable infrastruktury kolejowej

Robert Gębuś
Robert Gębuś
Podczas budowy stanowisk dla autobusów, pracownicy trafili na kable energetyczne, będące częścią infrastruktury PKP, które nie były zaznaczone w projekcie. Przełożenie ich opóźni zakończenie inwestycji.

Trwa budowa ostatniego etapu węzła przesiadkowego, czyli pętli autobusowej z 9 zadaszonymi stanowiskami dla lokalnych, krajowych i międzynarodowych przewoźników wraz z parkingiem dla autobusów i parking dla 124 pojazdów osobowych. Podczas prac budowlanych przy peronach autobusowych natrafiono na kable energetyczne, będące częścią infrastruktury PKP.

- Wykonawca trafił na kable energetyczne zasilające infrastrukturę kolejową, które nie znajdowały się na mapach i nie zostały uwzględnione w projekcie

-informuje Romuald Babul, naczelnik wydziału Realizacji Inwestycji UM Lębork. -

Znajdują się na takiej głębokości, że konieczne jest ich przełożenie.

Zanim jednak to nastąpi, muszą na to wyrazić zgodę PKP. Ze względu na pandemię, formalności trwają dłużej. W tym czasie wykonawca ma związane ręce.- Zanim nie przełożymy kabli, nie możemy zakończyć budowy peronów i parkingu - wyjaśnia Romuald Babul. - W efekcie nie możemy zabrać sprzed dworca parkujących tam autobusów i pojazdów, by przejść do prac na tym obszarze.
Zakończenie inwestycji było planowane do końca tego roku. Już wiadomo, że ten termin jest nie do utrzymania. - Trudno powiedzieć, kiedy zostaną dopięte formalności z PKP dotyczące przełożenia kabli - mówi Romuald Babul.

Wielomilionowa inwestycja

W ramach wielomilionowej inwestycji zagospodarowanie zostanie rozległy teren przydworcowy. Nowością będą miejsca postojowe typu kiss & ride o ograniczonym czasie postoju 3-5 minut dla wysiadających lub wsiadających pasażerów. Wybudowane zostaną ścieżki rowerowe i zadaszony parking dla rowerów oraz postój taxi. Duża część prac została już wykonana, jak chociażby ulica Sienkiewicza i część Dworcowej z parkingami, Bohaterów Monte Cassino od Dworcowej do hotelu, Grunwaldzka czy Warszawska.
W ramach budowy przesiadkowego węzła część skrzyżowań zastąpiły bezpieczne ronda: Dworcowa - Warszawska, Wojska Polskiego - Warszawska, Dworcowa – Sienkiewicza. Wyremontowana i udrożniona aż do Wojska Polskiego zostanie ulica Dworcowa. Z ulicą Wojska Polskiego łączy się ona ze skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Takie rozwiązanie wyprowadzi część ruchu z ul. Warszawskiej i Boh. Monte Cassino, a dworzec PKP uzyska nowe, alternatywne połączenie. Zmiany objęły Park im. Marii i Lecha Kaczyńskich. Stawek w parku przebudowany został na przepływowy zbiornik retencyjny. Na całym obszarze Węzła Przesiadkowego zamontowane zostało nowe oświetlenie - 130 nowoczesnych lamp ledowych co pokazuje skalę transportowego przedsięwzięcia. Specjalnymi lampami doświetlone zostały przejścia dla pieszych. Ważnym elementem nowego węzła przesiadkowego była budowa tunelu pod torami łączącego dworzec PKP z ulicą Żeromskiego wraz z parkingami. Zakład Komunikacji Miejskiej pozyskał z dofinansowaniem unijnym 5 nowoczesnych autobusów marki Solaris.
Lęborski Węzeł Przesiadkowy powstaje z unijną dotacją. Wartość realizowanego przez miasto projektu to aż 39,2 mln zł. Dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 to ponad 25,9 mln zł (68 proc. kosztów kwalifikowanych).

Polka wśród najbardziej wpływowych ludzi

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie