Wspólny bilet dla całego Pomorza jest przedsięwzięciem samorządu województwa pomorskiego, realizowanym w projekcie „Zwiększenie dostępności regionalnego transportu kolejowego w województwie pomorskim poprzez jego integrację z transportem lokalnym - budowa elektronicznej platformy zintegrowanych usług mobilności”. Za opracowanie systemu i jego wdrożenie odpowiada spółka InnoBaltica.
Bilet, który w internetowym głosowaniu otrzymał oficjalną nazwę Fala, swoim zasięgiem obejmie całe Pomorze. Pasażer będzie mógł się przesiadać wielokrotnie z pociągu na autobus, z autobusu na tramwaj, trolejbus czy nawet na rower metropolitalny MEVO, a system sam naliczy należność. Co więcej, pasażer nie będzie też musiał znać się na taryfach. Wsiadając do dowolnego pojazdu, będzie musiał się jedynie odbić na specjalnym czytniku. System sam poda mu najtańsze rozwiązanie. Czytniki zostaną zamontowane w pojazdach i na przystankach kolejowych.
Bilety będzie można też zapisać w smartfonie, na karcie NFC i karcie płatniczej. Będą też papierowe bilety z kodami QR. Większa część obsługi systemu będzie odbywać się elektroniczne, ale dla wygody mieszkańców powstaną punkty obsługi klienta. Tam pracownicy pomogą w założeniu konta, aktywowaniu karty czy aplikacji. W punktach będzie można również kupić tradycyjne papierowe bilety. Na początek przewiduje się wprowadzenie 300 tys. kart podróżnych, 5 tys. czytników kart oraz 30 punktów obsługi klienta.
Zobacz także: Jeden bilet dla Pomorza. Najpierw testy w Słupsku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?