Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wielkie granie w szkole w Wicku, czyli Dzień Gier Komputerowych i Planszowych

opr.Rog.
To miały być skromne obchody i zajęcia przypominające dzieciakom, że nie samym smartfonem i laptopem żyje człowiek... I że są również świetne planszówki, które potrafią dać taką samą radość, jak gry dostępne w rzeczywistości wirtualnej. Jednak wszystko potoczyło się błyskawicznie i z rozmachem. Dzieciaki były zachwycone możliwością i liczbą gier, skumulowanych w jednym miejscu na parterze szkolnym. Choć i na I pierwszym piętrze starsze roczniki pozazdrościły maluchom i pokazały, co potrafią.

Wychowawcy klas I-III już od paru tygodni przygotowywali się do tych obchodów, gromadząc gry planszowe i komputerowe - zarówno te retro, jak i najnowsze egzemplarze. W trakcie obchodów Dnia Gier obowiązywał strój gamingowy: luźne sportowe dresy, fantazyjne, często kolorowe bluzy i przyciemniane okulary, na uszach słuchawki, na głowie różnobarwne czapki i kapelusze. Został opracowany szczegółowy harmonogram działań, zaplanowanych na 22 lutego 2023.

-W gamingową środę wszystko ruszyło z szybkością błyskawicy

- relacjonują organizatorzy zajęć w Szkole Podstawowej w Wicku.

- Zajęcia dzieciaków z klas I-III podzielone zostały na 15-minutowe wejścia do konkretnych sal i przestrzeni szkolnej, gdzie umieszczono konkretne atrakcje dla młodszych uczniów Szkoły Podstawowej w Wicku. Wszystko pod okiem starszych uczniów z kl. VA i B, pełniących tego dnia rolę opiekunów stanowisk z atrakcjami. W jednej z klas stworzono tzw. "świat planszówek", zarówno polskich, jak anglojęzycznych. Dominowały tam edukacyjne i rekreacyjne gry planszowe. Obok w sali królował nieśmiertelny twister, zmuszający dzieciaki do wysiłku fizycznego. Na holu głównym na uczniów kl. I-III czekały zagadki, quizy i testy, tematycznie związane z wszelkimi grami - tymi tradycyjnymi, komputerowymi i tymi w wersji on-line.

Dla najmłodszych roczników starsi uczniowie, działający w Samorządzie Uczniowskim, przygotowali gamingową zumbę, wspólnie tańczoną w małej sali gimnastycznej. Obok na maluchy czekały zajęcia biblioteczne w Bibliotece Szkolnej w Wicku o historii najpopularniejszych planszówek od zarania dziejów po czasy współczesne oraz film o popularności gier komputerowych w stylu retro. Wychowawczynie klas I-III czuwały nad przebiegiem całości i zadbały również o piękny wystrój graficzny obchodów. Na ścianach głównego korytarza szkolnego pojawiło się mnóstwo prac plastycznych naszych uczniów z bohaterami ich ulubionych gier. Nie zabrakło Minecrafta i Robloxa.
Za każdą odgadniętą zagadkę i poprawną odpowiedź w quizach dzieciaki otrzymywały małą zabawkę i słodki poczęstunek przygotowany nie tylko przez nauczycielki klas początkowych, ale też przez innych nauczycieli SP Wicko, zaangażowanych w ten niecodzienny projekt. Część słodkości zasponsorował Samorząd Uczniowski.

Ponadto w sali komputerowej czekały na uczniów stanowiska z grami komputerowymi oraz przygotowane prezentacje. Był tam również obecny naoczny dowód na to, że dobry joystick do sterowania może być zrobiony własnoręcznie, domowym sposobem, z kartonu - i dobrze działać!
Piętro wyżej też nie próżnowano! Można było podziwiać wyeksponowane na korytarzu przykłady gier planszowych zrobionych samodzielnie przez starsze roczniki uczniów, zainspirowanych przeczytanymi lekturami.
Nie zabrakło również akcentów anglojęzycznych w klasach starszych. Dzień Gier Planszowych i Komputerowych także na lekcjach języka angielskiego to dowód na to, że obojętnie, czy chcemy ćwiczyć części mowy, słownictwo czy też budowę zdania, zawsze możemy wykorzystać do tego gry planszowe, internetowe i komputerowe. Z okazji obchodzonego w naszej szkole święta gier wszelakich, właśnie taki charakter miały tego dnia także lekcje języka angielskiego. Nie tylko nasi angliści, ale też nauczyciele innych przedmiotów przekonali się już dawno, że gry pozwalają w łatwy i przyjemny sposób zapamiętać nowe słownictwo oraz utrwalić struktury gramatyczne. Nauczycielki języka angielskiego skorzystały z gier zakupionych ze środków Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności w ramach programu English Teaching, który realizowany był przez nauczycieli języka angielskiego kilka lat temu, a także z gier pozyskanych w ramach projektu „Kompetencje kluczowe - nasz przepis na sukces”. Dla utrwalenia i powtórzenia materiału przed testem uczniowie wykorzystali także telefony komórkowe na popularnej stronie internetowej Quizizz. Inni nauczyciele przynieśli na ten dzień też własne, domowe ulubione gry oraz sprzęt komputerowy.

-Podkreślmy na koniec, że wiele osób bezinteresownie poświęciło swój wolny czas, a także ufundowało część nagród oraz gier, aby obchody Dnia Gier Komputerowych i Planszowych w Szkole Podstawowej w Wicku były dla naszych dzieciaków chwilą beztroskiej zabawy, którą długo będą pamiętać

- akcentują organizatorzy zajęć.

-Wszystkim zaangażowanym w organizację tego niezwykłego, gamingowego święta w Szkole Podstawowej im. Jana Brzechwy w Wicku składamy serdeczne podziękowania!

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto