reklama

Tunel pod dworcem w Lęborku nie dostał pozwolenia na użytkowanie [ZDJĘCIA]

Robert GębuśZaktualizowano 
Nie wiadomo, kiedy przejście podziemne pod torami, które zostało ukończone pod koniec czerwca, zostanie oddane do użytku. Inwestycja nie otrzymała pozwolenia na użytkowanie przez brak zgodności projektu z jej wykonaniem.

Urząd Miasta 10 lipca przesłał wniosek do Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Gdańsku o wydanie pozwolenia na użytkowanie przejścia podziemnego pod lęborskim dworcem. WINB wniosek odrzucił.- Po przeanalizowaniu wniosku oraz załączonych i dostarczonych dokumentów organ stwierdził, że inwestor nie wypełnił w całości obowiązków wynikających z przepisów art. 57 prawo budowane - informuje Grzegorz Stosik, Pomorski Inspektor Nadzoru Budowlanego. -Wobec powyższego organ na podstawie art. 59 ut. 5 prawo budowlane w związku z niespełnieniem wymagań określonych w art. 57 odmówił wydania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego w skład którego wchodzi rozbudowa istniejącego tunelu. Ponadto, jak wynika z informacji udzielonych od inwestora, obecnie prowadzone są działania zmierzające do uzyskania wymaganych dokumentów w celu ponownego złożenia wniosku o pozwolenie na użytkowanie.

To oznacza konieczność ponownego przejścia całej procedury. Jak mówi Romuald Babul, naczelnik wydziału Realizacji Inwestycji, problemem były rozbieżność pomiędzy projektem a dokumentacja wykonawcy. -Chodziło o pomieszczenia boczne, które zostały wybudowane i o to, czy powinny mieć one wentylację - tłumaczy Romuald Babul. - Kierownik budowy i projektant poprawili dokumenty. Teraz złożono je w sanepidzie.

Czytaj również:Tunel może zostać ukończony wcześniej

Naczelnik wydziału Realizacji Inwestycji nie podaje konkretnego terminu otwarcia przedłużenia przejścia podziemnego pod lęborskim dworcem.- Nie umiem powiedzieć, kiedy to nastąpi - przyznaje Romuald Babul.

Tunel ma połączyć ulicę Żeromskiego z centrum miasta i znacznie skrócić drogę lęborczanom. Przejście od strony ulicy Żeromskiego zostało wyposażone w windę dla niepełnosprawnych, jednak takiej windy nie ma od strony wejścia na dworzec. Ma ją wybudować PKP, jednak zanim to nastąpi niepełnosprawni samodzielnie będą mogli do tunelu zjechać, ale się z niego sami po drugiej stronie nie wydostaną. Kiedy druga winda dla niepełnosprawnych zostanie zainstalowana?

Czytaj również:Próby obciążeniowe tunelu pod dworcem

- Trwają prace projektowe przy przebudowie linii kolejowej Lębork-Słupsk. W ramach tej inwestycji PKP ma przebudować perony dostosowując je do kolei dużych prędkości i na każdym zainstalować windę dla niepełnosprawnych - mówi Romuald Babul.- Gdyby projekt budowy wind nie wszedł w życie, wówczas windę na pierwszym peronie wybuduje miasto. Nie możemy jednak zrobić tego wcześniej, ponieważ w ramach swojej inwestycji PKP musi obniżyć część tunelu na starym odcinku o 40 cm by dostosować perony do kolei szybkich prędkości. Jeśli wybudowalibyśmy windę na pierwszym peronie teraz, mogłoby się okazać, że musielibyśmy ją rozbierać, bo PKP będzie pogłębiało tunel.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tunel czynny :)

r
rom-uald
25 września, 9:11, Czesiu:

A tak swoją drogą co za osioł sprawował nadzór nad budową? To jakaś kpina!

Nie osioł tylko bubel z pewnego wydziału, który jest utrzymywany za nasze podatki. To taki intelektualny pierwotniak na jakimś tam stanowisku.

G
Gość

I to jest typowe w Polsce fuszerka za fuszerką jak zrobią chodnik to za pół roku go demontują bo zapomnieli jakieś rury połoźyć.

C
Czesiu

A tak swoją drogą co za osioł sprawował nadzór nad budową? To jakaś kpina!

K
Korespondent RK.

Panie Babul.

Na linii kolejowej 202 nie będzie jak na razie wykonywana żadna inwestycja poprawiająca efektywność szlakową na odcinku Lębork - Słupsk.

Odpowiednie opracowanie techniczne na temat zasadności odbudowy drugiego toru z Lęborka do Słupska wykonałem ponad rok temu i to opracowanie zostało przyjęte w instytucjach kolejowych, co skutkowało obcięciem dotacji z prawie 2 miliardów PLN do wartości nieco ponad 200 mln PLN i to tylko na opracowanie projektowe, które ma być ukończone w III kwartale 2020 r.

Tak więc pisanie o kolei dużych prędkości na LK 202 to jawne mijanie się z prawdą. Tak dla Pańskiego uświadomienia dodam, że KDP są tylko i wyłącznie na liniach dwutorowych i to wówczas gdy infrastruktura torowa na to pozwala.

Równie dobrze można napisać, że niebawem polecimy z Pomorza na Księżyc.

Powagi Panie Babul, powagi.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3