Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S 6. Trasa Kaszubska znowu opóźniona?

Edyta Litwiniuk
S 6. Trasa Kaszubska znowu opóźniona?
S 6. Trasa Kaszubska znowu opóźniona?
S 6. Trasa Kaszubska. Wszystko wskazuje na to, że budowa Trasy Kaszubskiej oddala się jeszcze bardziej. Po wezwaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku do uzupełnienia i poprawienia raportu oddziaływania na środowisko znowu komplikacje

S 6. Trasa Kaszubska

Wszystko wskazuje na to, że budowa Trasy Kaszubskiej oddala się jeszcze bardziej. Po wezwaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku do uzupełnienia i poprawienia raportu oddziaływania na środowisko, GDDKiA przesłała pismo o wprowadzenie poprawek do autorów raportu czyli firmy DHV Polska.
- Otrzymaliśmy od firmy DHV odpowiedź, że przewidziane przez RDOŚ trzy miesiące na wprowadzenie poprawek to za krótko - mówi Piotr Michalski rzecznik GDDKiA. - DHV chce też dodatkowo 500 tys. zł za wprowadzenie poprawek do raportu - dodaje.

Kolizje na Pionierów i Słupskiej

S 6. Trasa Kaszubska znowu opóźniona?

Przypomnijmy, że Trasa Kaszubska jest teraz na etapie wydawania decyzji przez RDOŚ, który po 29 miesiącach pracy, przed wakacjami o opinię w tej sprawie poprosił Krajową Komisję Do Spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko. Ta z kolei zwróciła uwagę na szereg błędów i nakazał m.in. analizę potencjalnych konfliktów społecznych czy uwzględnienie oddziaływania na zdrowie ludzi. Po otrzymaniu decyzji Krajowej Komisji, RDOŚ wezwał drogowców do "uzupełnienia i poprawienia raportu oddziaływania na środowisko".
- Naszym zdaniem niektóre z tych zastrzeżenień są bardziej konkretne, inne za mało - mówi Tomasz Pakuła z firmy DHV, współautor dokumentacji. Przyznaje, że z niektórymi zastrzeżeniami firma się zgadza. - Biorąc pod uwagę kilka z tych punktów wymienionych w wezwaniu dano nam za mało czasu.
Z kolei GDDKiA wyjaśnia, że pismo od firmy DHV analizują prawnicy. - Wstrzymujemy się z odpowiedzią do projektanta, bo nasi prawnicy analizują czy faktycznie firma może od nas chcieć pieniędzy - mówi Piotr Michalski. - W ciągu kilku dni ta kwestia się rozstrzygnie - dodaje. Warto wspomnieć, że z informacji uzyskanych z GDDKiA wynika, że do tej pory za całość przeprowadzonych prac związanych z projektem S6 na odcinku od Trójmiasta do Lęborka DHV otrzymało już 2,9 mln zł.
Ekspresówka ma mieć ok. 40 km. Całkowity koszt budowy Trasy Kaszubskiej na tym odcinku to, bagatela, około 4 miliardy złotych. W okolicy Lęborka opiniowane są dwa warianty przebiegu: południowy popierany przez GDDKiA i północny, który zdaniem RDOŚ jest korzystniejszy pod względem środowiskowym.
Przedstawiciele Generalnej zaznaczają, że zmiany w raporcie jakich wymaga od nich RDOŚ to "nie taka prosta sprawa". Już teraz wiadomo, że Generalna zwróci się do RDOŚ o wydłużenie terminu na wprowadzenie poprawek. O ile? - O tym jeszcze za wcześnie mówić - mówi Michalski.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto