Po zakończeniu modernizacji cały odcinek linii 202 Lębork-Słupsk będzie miał dwa tory. Pociągi poruszające się tą trasą nie tylko unikną obecnie kłopotliwej i czasochłonnej dla pasażerów "mijanki", ale też pojadą szybciej, dzięki czemu czas podróży ze Słupska do Lęborka skróci się o ok. 10 minut. Na przebudowanej trasie składy pasażerskie będą mogły osiągnąć prędkość do 200 km/godz. natomiast towarowe do 120 km/ godz. Prezes PKP PLK nazwał tę inwestycję kolejową rewolucją, bo obejmie nie tylko przebudowę torów, ale też stacji, budowę nowych przystanków i wiaduktów.
- Będzie zapewnione szybkie połączenie z Trójmiastem, zostaną dobudowane także nowe przystanki, oraz bezkolizyjne wiadukty drogowe i kolejowe. Dzięki temu będziemy mieli możliwość korzystania z linii kolejowych oraz bezkolizyjnych dróg kołowych na całej długości trasy, co będzie miało duże znaczenie dla mieszkańców okolicznych miejscowości
- mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK, który dodaje, że w ramach inwestycji zostaną wprowadzone nowoczesne systemy sterowania ruchem, zmodernizowana infrastruktura pasażerska i przebudowane stacje w Potęgowie oraz Damnicy.
- Na wszystkich peronach będą przejścia podziemne, żeby dojścia do peronów były bezkolizyjne
- mówi.
Wykonawca ma zostać wyłoniony do końca roku
Wyłonienie wykonawcy planowane jest pod koniec b.r. roku
.- Zakładamy, że będzie możliwość wyboru wykonawcy na przełomie 3 i 4 kwartału 2022 roku, kiedy już będziemy mieli zapewnione finansowanie na nową perspektywę czy to z programu Feniks, czy też ewentualnie z innych źródeł
- tłumaczy Ireneusz Merchel.
Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 30 miesięcy na realizację inwestycji. Jeśli umowa zostałby podpisana pod koniec roku, pociągi po zmodernizowanej trasie z Lęborka do Słupska mogłyby pojechać w połowie 2025 roku. Jednocześnie w drugim półroczu ma planowane jest ogłoszenie przetargu na modernizację kolejnego odcinka linii 202 z Gdyni Chyloni do Lęborka. Uczestnicy spotkania podkreślili, że przebudowa linii 202, łączącej Trójmiasto z Pomorzem Zachodnim, wpisuje się w strategię modernizacji kolei w całym kraju
.- Te wszystkie inwestycje, które realizujemy i będziemy realizowali w najbliższym czasie pokazują, jak ważna jest infrastruktura kolejowa, bo jest infrastruktura strategiczna, potrzebna nie tylko na czas pokoju, ale też na czasy niespokojne
- powiedział Andrzej Bettel, sekretarz stanu nawiązując do aktualnych wydarzeń na Ukrainie.
- Dlatego ważne jest, żeby realizować programy inwestycyjne i, modernizować kolej tak, aby stanowiła dobry krwioobieg gospodarczy, ale też miała niebagatelne znaczenie militarne.
Maturzyści zakończyli rok szkolny. Czekają na nich egzaminy maturalne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?