Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie SKM pojadą nowymi pociągami. Podpisano umowę na unijne dofinansowanie zakupu 10 składów

opr. MP
Nowe pociągi są nam bardzo potrzebne. SKM Trójmiasto ma jedne z najstarszych pociągów elektrycznych w Polsce
Nowe pociągi są nam bardzo potrzebne. SKM Trójmiasto ma jedne z najstarszych pociągów elektrycznych w Polsce Karolina Misztal
W środę, 11.04.2018 r. w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano umowę, zgodnie z którą PKP SKM Trójmiasto otrzyma 160 mln zł dofinansowania z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na zakup 10 pociągów. Pierwsze nowe składy mają się pojawić na liniach SKM w 2021 roku.

Umowę o dofinansowanie podpisali 11 kwietnia 2018 r. Przemysław Gorgol, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Maciej Lignowski, Prezes Zarządu PKP Szybka Kolej Miejsca w Trójmieście Sp. z o.o. Wartość inwestycji to 393,8 miliona złotych, a unijnego dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 - 160 ml zł.

Umowa oznacza, że finansowanie unijne dla tej inwestycji jest już pewne – wyjaśnił obecny na uroczystości wiceminister inwestycji i rozwoju Witold Słowik.

Czytaj również: PKP SKM Trójmiasto z dużą szansą na unijne dofinansowanie zakupu 10 nowych pociągów

Nowe pociągi (tak zwane elektryczne zespoły trakcyjne) będą jeździć na trasie Gdańsk Śródmieście – Lębork. Będą dostosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem. Spółka kupi też urządzenia, które pozwolą utrzymać pociągi, m.in. sprzęt do czyszczenia i podnośniki. Inwestycja ma zostać zakończona w czerwcu 2023 roku.

- Nowy tabor poprawi dostępność komunikacyjną Trójmiasta. Skróci się czas podróży na odcinku Gdańsk Śródmieście – Lębork, co zwiększy mobilność mieszkańców i ułatwi dojazd do szkoły i pracy - podkreślił Przemysław Gorgol.

- Te pociągi są nam bardzo potrzebne. Mamy jedne z najstarszych pociągów elektrycznych w Polsce. Średnia wieku naszych EZT-ów to około 38 lat. Zakup dziesięciu nowych pociągów umożliwi nam wycofanie dwudziestu najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych składów, których już nie opłaca się remontować - dodawał prezes Lingowski.

- W tym roku planujemy podpisać umowy na kolejne inwestycje. Jeśli ocena projektów wypadnie pozytywnie, pieniądze z programu trafią na przykład na budowę terminalu promowego, pogłębienie toru i akwenów oraz przebudowę nabrzeży w gdyńskim porcie, modernizację wybranych dworców, m.in. w Gdańsku i Pruszczu Gdańskim, falochronów w Porcie Północnym w Gdańsku i prowadzącego do portu toru wodnego – podsumowywał minister Słowik.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto