Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Najnowsze zdjęcia z budowy drogi ekspresowej S6 na Drętowie w Lęborku

Marcin Kapela
Marcin Kapela
Droga ekspresowa S6 na odcinku Leśnice - Bożepole Wielkie będzie dwujezdniowa. Pierwsze pojazdy pojadą w 2025 r.
Droga ekspresowa S6 na odcinku Leśnice - Bożepole Wielkie będzie dwujezdniowa. Pierwsze pojazdy pojadą w 2025 r. Janusz Częstkowski
Z tygodnia na tydzień obserwujemy postęp prac na terenie budowy drogi ekspresowej S6 na odcinku Bożepole Wielkie - Leśnice. Tym razem zajrzeliśmy z dronem na Drętowo w Lęborku. Pierwsze pojazdy pojadą nową trasą w 2025 r.

DROGA EKSPRESOWA S6 W BUDOWIE

Po wydanym w styczniu przez wojewodę pomorskiego zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla najdłuższego odcinka trasy S6 w województwie pomorskim Leśnice - Bożepole Wielkie, wykonawca Budimex mógł przejąć teren budowy. Wartość inwestycji to ponad 718,6 mln zł. Pierwsze pojazdy pojadą nową trasą w 2025 r.

ZAKRES INWESTYCJI DROGOWEJ
Droga ekspresowa S6 na odcinku Leśnice - Bożepole Wielkie będzie dwujezdniowa, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie o długości ok. 22 km powstaną węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce, a węzeł Bożepole Wielkie zostanie rozbudowany. Oto, co jeszcze obejmuje zakres tej inwestycji:

  • przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
  • budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • budowę estakady nad istniejącą drogą wojewódzką nr 214, linią kolejową nr 229 oraz 237, rzeką Okalica oraz drogą powiatową nr 1330G;
  • budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
  • budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
  • budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę kanalizacji teletechnicznej;
  • budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
  • realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
  • budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
  • rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej;
  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji
od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto