Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Lębork. Wczasowicze przyjeżdżają na parę godzin, ale tylko latem

ip
Według nas, mieszkańców, Lębork jest bardzo atrakcyjny. Lęborczanie szczególnie lubią spacerować ulicą Staromiejską.
Według nas, mieszkańców, Lębork jest bardzo atrakcyjny. Lęborczanie szczególnie lubią spacerować ulicą Staromiejską.
Znamy już ocenę atrakcyjności turystycznej Lęborka. Ankiety przeprowadziła sopocka Pracownia Badań Społecznych. Niestety, wynika z nich, że większość badanych nie jest zainteresowana dłuższym pobytem w naszym mieście.

Znamy już ocenę atrakcyjności turystycznej Lęborka. Ankiety przeprowadziła sopocka Pracownia Badań Społecznych. Niestety, wynika z nich, że większość badanych nie jest zainteresowana dłuższym pobytem w naszym mieście.
Dobre doświadczenia mają natomiast turyści jednodniowi. Polecają Lębork jako miasto zielone, czyste, zabytkowe. Tylko jeden głos był tu negatywny: "Jest to dziura". Duży odsetek pytanych myli Lębork z Malborkiem. Gdy mowa o zamku, wskazuje na wieżę ciśnień. Z badań jasno wynika, że Lębork może liczyć na parogodzinne odwiedziny tylko w sezonie letnim, gdy przyjeżdżają tu wczasowicze z Łeby. 50 proc badanych odwiedziło Lębork właśnie przy okazji pobytu nad morzem. Turyści wpadają tu, gdy w Łebie pada albo chcą zrobić jakieś zakupy. Zatrzymują się na krótko, by coś zjeść. Tylko 23 proc. ankietowanych zdecydowało się zwiedzić miasto. Jedna osoba na pięć szukała informacji o Lęborku.

Co zrobić, by Lębork był bardziej atrakcyjny turystycznie, zastanawiają się lęborscy samorządowcy. Na spotkaniu w ratuszu raport "Ocena atrakcyjności turystycznej i wizerunku Lęborka" przedstawił Marek Dwórznik z sopockiej pracowni. Opracował go na zlecenie miasta w ramach unijnego projektu "Wspieranie rozwoju małych miast" Interreg III C.

- Trzeba podkreślać zalety grodu: bliskość morza, dobrą kuchnię, ładne sklepy, piękny deptak, zapewnione bezpieczeństwo - podpowiada Dwórznik. - Musi być lepsza informacja. Choćby o koncertach i Święcie Patrona.

Padły różne propozycje. Realne, jak dobre reklamy i nierealne, jak ta, by zbudować obiekt konferencyjny na 50 - 70 uczestników.

- Na jak najlepsze wypromowanie miasta chcemy wykorzystać wszystkie dane nam przez Unię pieniądze - zapewnia Elżbieta Klassa, odpowiedzialna za lęborską część projektu. - Realizacja programu potrwa do 2007 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto