Od dziś (26.05) do 8 czerwca br. potrwa przyjmowanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy w Lęborku o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Podmiotem uprawnionym są organizacje pozarządowe (np. fundacje, stowarzyszenia) oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, np. kościelne osoby prawne, kluby sportowe.
Wsparcie przysługuje na okres do 3 miesięcy, a jego wartość uzależniona jest od wartości spadku przychodów z działalności statutowej, rozumianego jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy, liczonych nie wcześniej, niż od dnia 1 stycznia 2020 r.
W przypadku spadku przychodów z działalności statutowej o:
- co najmniej 30% – wsparcie może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 50% – wsparcie może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 80% – wsparcie może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
Podmiot, który otrzymał wsparcie obowiązany jest do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres dofinansowania.
Podmiot nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Dofinansowanie powinno być przeznaczone na koszty wynagrodzeń pracowników i/lub należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne. Środki wydatkowane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi bez odsetek.
Wnioski można składać:
1. Drogą elektroniczną - w tym celu należy:
- wejść na www.praca.gov.pl zakładka „Tarcza antykryzysowa";
wybrać opcję „Wniosek organizacji pozarządowej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne";
wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Lęborku" i przejść do edycji wniosku;
dalej postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie;
- PAMIĘTAĆ, by do wniosku wypełnianego elektronicznie dołączyć następujące dokumenty: umowę o przyznanie dofinansowania, formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19, kalkulator spadku obrotów oraz kalkulator dofinansowania, oświadczenia organizacji pozarządowej o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca za który dofinansowanie jest wypłacane, zestawienia źródeł finansowania umowy.
Złożenie wniosku w formie elektronicznej, pod warunkiem posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, nie wymaga wizyty osobistej w urzędzie dlatego rekomendujemy, aby cały proces ubiegania się o dofinansowanie odbywał się zdalnie.
2. W formie papierowej – w tym celu należy:
- wydrukować 2 egzemplarze Umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19- zaparafować wszystkie strony i czytelnie podpisać obydwa egzemplarze ww. umowy i Klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych;
- wydrukować Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 – wypełnić wniosek i podpisać;
- wydrukować 1 egzemplarz Formularza informacji dot. pomocy publicznej – wypełnić formularz i podpisać;
pobrać, a następnie wypełnić Kalkulator spadku obrotów oraz Kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne (załącznik nr 2 do Wniosku).
- wydrukować 2 egzemplarze Oświadczenia organizacji pozarządowej o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane zgodnie z wymogiem wskazanym w art. 15zze ust. 7 oraz ust. 8 ustawy (załącznik nr 2 do Umowy) – oba egzemplarze dołączyć do umowy;
- wydrukować 2 egzemplarze Zestawienia źródeł finansowania umowy (załącznik nr 3 do Umowy) – podpisać Klauzulę dot. przetwarzania danych osobowych i oba egzemplarze dołączyć do umowy;
- komplet dokumentów: (umowa – 2 egzemplarze, wniosek o udzielenie dofinansowania – 1 egzemplarz, formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc (…) – 1 egzemplarz, wydruk Kalkulatora spadku obrotów oraz Kalkulator dofinansowania do wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne (załącznik nr 2 do Wniosku) - 1 egzemplarzu, oświadczenia organizacji pozarządowej o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, według stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie jest wypłacane – 2 egzemplarze, zestawienia źródeł finansowania umowy – 2 egzemplarze) - złożyć w zamkniętej kopercie, najlepiej formatu A-4 w siedzibie Powiatowym Urzędzie Pracy w Lęborku, ul. Gdańska 35, 84-300 Lęborku lub wysłać pocztą na wskazany adres.
UWAGA!!! Obowiązują jedynie załączniki znajdujące się na stronie PUP w Lęborku!
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 59 8667 129 lub 59 8667 131
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?