Ta superprodukcja oparta na francuskim komiksie "Le Transperceneige" Jacques’a Loba i Jean-Marca Rochette była hollywoodzkim debiutem koreańskiego twórcy, który zasłynął wcześniej takimi głośnymi tytułami, jak "The Host – Potwór" czy "Matka".
Hong Sang-soo jest autorem m.in. "In Another Country". Jego najnowsza produkcja – "Wzgórze wolności" – będzie stanowić kolejne istotne wydarzenie festiwalu. Słynący z niechęci do pisania scenariuszy (i ogromnej przyjemności z zapisywania improwizowanych dialogów „na żywo”, już na planie), chętnie bawiący się kulturowymi stereotypami, chętnie spoglądający przez pryzmat filmów na własne życie – Hong Sang-soo wydaje się jednym z najoryginalniejszych autorów kina koreańskiego, jeśli nie kina współczesnego w ogóle. Udowadnia
to wraz z każdym swoim kolejnym obrazem – i wydaje się, że podobną oryginalność w podejściu do filmowego tworzywa odnajdziemy również we "Wzgórzu wolności', słodko-gorzkiej opowieści o Japończyku przyjeżdżającym do Seulu w celu odnalezienia swojej dawnej miłości.
Innym kameralnym dramatem prezentowanym na festiwalu będzie film otwarcia, Revivre Im Kwon-taeka, jednego z najdłużej nieprzerwanie tworzących azjatyckich twórców. Reżyser noszący miano „koreańskiego Akiry Kurosawy” zadebiutował w 1962 roku i od tego czasu nakręcił ponad 100 filmów. Jego twórczość – często poruszająca wątki historyczne i przyglądająca się tradycjom – stała się wizytówką narodowej kultury i uniwersalnym językiem, w którym można porozumieć się z przeszłością tego kraju i opisać jego współczesność. Najlepszym tego przykładem jest ostatni film słynnego reżysera, w którym nawiązuje on m.in. do tradycyjnego obrządku chowania zmarłych. I właśnie wokół tematu żałoby i próby pogodzenia się z odejściem bliskiej
osoby rozwija historię bohaterów.
Melancholijny, zanurzony w mroźnej atmosferze i chłodnych kadrach "Koniec zimy" (2014) to znakomity debiut Kim Dae-hwana, nagrodzonego m.in. na festiwalu filmowym w Busan i Sachalinie. Reżyser będzie gościem Warsaw Korean Film Festival, podobnie jak Lee Jong-hoon – autor "Kociego pogrzebu", komediodramatu o spotykającej się rok po swym rozstaniu parze, a także jedna z aktorek grających w "Letniej fantazji" Janga Kun-jae, młodego reżysera, operatora i fotografa, który zdobył wcześniej uznanie m.in. za sprawą dramatu
"Sleepless Night".
Yoon Je-kyoon, to reżyser jednego z najgłośniejszych blockbusterów w historii koreańskiego kina, epickiej "Ody do mojego ojca", przedstawiającej historię ostatnich 60 lat kraju z perspektywy dramatu jednej rodziny. Najnowszy obraz tego cenionego twórcy skupia w sobie wszystko to, co sprawia, że najnowsze kino koreańskie cieszy się taką popularnością – zarówno wśród rodzimych widzów, jak i za granicą: posiada zarazem silny socjologiczny rys i wyraźny uniwersalizm, wychodzący poza konkretny kontekst związany z koreańskim społeczeństwem.
Podczas Warsaw Korean Festival nie zabraknie również wydarzeń poza salami kinowymi: dyskusji na temat koreańskiego kina, spotkań z młodymi reżyserami z Polski i Korei, wystawy koreańskich plakatów filmowych, spotkania z koreańską muzyka filmową.
Wstęp na wszystkie wydarzenia - z wyjątkiem filmu otwarcia - wolny!
Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Rusza 61. Festiwal w Opolu. Znamy szczegóły
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?