Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S 6 Trasa Kaszubska do poprawki i pewnie dużo później

Edyta Litwiniuk
S 6 Trasa Kaszubska
S 6 Trasa Kaszubska
S 6 Trasa Kaszubska do poprawki i pewnie dużo później. Drogowcy będą musieli poprawić raport środowiskowy Trasy Kaszubskiej. Mają na to 3 miesiące. Czy zdążą? Czy wybiorą inny wariant?

S 6 Trasa Kaszubska do poprawki i pewnie dużo później

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie musiała poprawić raport oddziaływania na środowisko dla projektowanej drogi ekspresowej na odcinku Lębork - obwodnica Trójmiasta, czyli tzw. Trasy Kaszubskiej. To decyzja Krajowej Komisji do spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko, która opublikowała na swojej stronie internetowej stanowisko w tej sprawie. GDDKiA na razie nie chce tego komentować.
Krajowa Komisja to organ nadrzędny dla gdańskiej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która od ponad dwóch lat opiniowała dokumenty złożone przez GDDKiA.

S 6 Trasa Kaszubska. Uwagi do raportu

- Raport zawiera wiele nieścisłości, wymaga uporządkowania i uzupełnień - ocenili w swoim stanowisku członkowie zespołu roboczego, któremu przewodniczyła Joanna Maćkowiak-Pandera, była wiceminister środowiska. Zastrzeżenia to m.in. nie odniesienie się do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, przeprowadzonej dla Programu Przebudowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Tam jako wariant lepszy środowiskowo wskazano wariant północny. Program stanowi dokument nadrzędny dla projektowanej S6. Komisja wskazała d np. zastosowanie w analizie jasnych i mierzalnych kryteriów. Drogowcom zalecono też przeprowadzenie oceny oddziaływania na zdrowie ludzi, analizę potencjalnych konfliktów społecznych wraz z "opisowym wynikiem konsultacji społecznych". GDDKiA powinna też uwzględnić w raporcie północny krajowy korytarz ekologiczny.

To nie oznacza, że cała procedura ma ruszyć od nowa. Znaczy jednak to, że drogowcy będą musieli znaleźć środki na opracowanie dokumentacji i że wszystko przesunie się w czasie.

Przypomnijmy, że zastrzeżenia RDOŚ budziło wskazanie jako wariantu lepszego środowiskowo wariantu południowego, który wiąże się z większą liczbą wyburzeń i wycinką lasów z okolicach Lęborka. Zdaniem RDOŚ wariant lepszy środowiskowo to północy. Do sprawy powrócimy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lebork.naszemiasto.pl Nasze Miasto