Maszewo: Wyremontują tory do Maszewa. Pociągi będą jeździły aż do Siemirowic

Aż osiem milionów złotych zamierza przeznaczyć PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Gdańsku na modernizację linii kolejowej z Lęborka do Maszewa Lęborskiego. Tory na tej trasie to tzw. linia o znaczeniu obronnym. Do tej pory z nich nie korzystano. Inwestycja jest realizowana na potrzeby jednostki wojskowej w Siemirowicach.
 fot. el

Modernizacja linii kolejowej nr 237 Lębork - Maszewo ma rozpocząć się jeszcze w tym roku i potrwać do 2014. - Jest konieczna ze względu na cele wojskowe, ma umożliwić przywrócenie ruchu pociągów towarowych na tej trasie - mówi Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Gdańsku. - Planowana jest wymiana nawierzchni na odcinku ok. 11 km, modernizacja przejazdów kolejowych, a także drobniejsze prace.

Sprawdzą rowerzystów
Jednym z poważniejszych zadań będzie wykonanie przejazdu na skrzyżowaniu torów z krajową szóstką, czyli na ulicy Abrahama w Lęborku. Tam powstanie przejazd kolejowy kat. A, czyli z rogatkami.
Po zakończeniu inwestycji na zmodernizowanej trasie pociągi mają jeździć z prędkością 80 km/h. Dojadą aż do Siemirowic, chociaż PKP wykona swoje prace na odcinku z Lęborka do Maszewa. Stąd odchodzi bocznica kolejowa do Siemirowic - utrzymywana przez wojsko, jest w dobrym stanie.

Zapisz dziecko na warsztaty
- Modernizacja linii kolejowej do Maszewa, skąd odchodzi wojskowa bocznica kolejowa jest niezbędna do zapewnienia przewozu materiałów oraz sprzętu drogą kolejową dla potrzeb jednostki wojskowej - wyjaśnia Jacek Sońta, rzecznik prasowy MON. O ile znajdą się chętni przewoźnicy, zmodernizowana linia może też być wykorzystywana dla innych rodzajów przewozów, bo zostanie we władaniu PKP.

Edyta Litwiniuk

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

06.12.2013, 22:19

Widziałem za dawnych dobrych czasów jak firma kolejowa kładła tory maszyna układała i zaraz po nich jechała a ci obecnie to kilofami i łopatami tory kładą śmiech

06.12.2013, 22:16

Do celów militarnych no tak teraz samoloty torami będą latały bo brak wyszkolonego personelu strach patrzeć na te niedojdy

29.09.2012, 20:04

Proszę się zbytnio nie ekscytować: to trasa dla celów militarnych i żaden inny ruch nie będzie tam miał miejsca...

29.09.2012, 00:51

Jedna baba drugiej babie.Czy panie wyobrazaja sobie pociag towarowy 80 km/h,Chyba na zadnym szlaku kolejowym w Polsce taka szybkoscia poc.tow. nie jezdza?Najwieksza szybkosc poc. na tej trasie byla 40 km/h i to gdy polozono nowe tory w latach 70 ubieg.wieku,by wozic wahadla zbozowe do BAKUTIL-u,a i taka szybkoscia jechalo sie z gory t.j. do Leborka.Czasami Pani Redaktor trzeba tylko ruszyc wyobraznie,a nie pisac glupoty dla kasy.Pozdrawiam

28.09.2012, 01:07

a co z planowanych przez Robsona puszczeniem drezyny na tory ? Wie ktoś ? Czy sprawa jest aktualne ?

27.09.2012, 17:44

Pamiętam, jak osobowy z prędkością 20 km/h przemieszczał się ze stacji Maszewo Lęb. do Lęborka. Jechał równą godzinę. Także momentami jechał jeszcze wolniej. Można było po torach, bokiem przemieszczać się i zbierać grzyby.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3